Neked van egészségterved?

Befektetés önmagunkba

Egyszer valaki azt mondta nekem, hogy lehet fiatalon nem törődni az egészséggel, nem fizetni meg a minőségi ételek, a ma már sajnos elengedhetetlen táplálékkiegészítők árát, nem adni meg az idejét a testünk gondozásának – csak akkor majd később, amikor idősek leszünk, akkor kell megfizetni a vámot. Lehet majd költeni orvosra, gyógyszerre, kezelésekre, kórházra és szenvedés teli módon leélni azt a keveset, amivé rövidült az élet, amivel nem törődtünk, amire nem figyeltünk, amibe se időt, se energiát, se anyagi áldozatot stb. nem fektettünk be.

Ez a gondolatmenet nagy hatással volt rám. Bár addig sem romboltam magam és figyelmet fordítottam a prevencióra – mégis egészen más érzés és élmény volt megadni a testemnek ami neki jár: minőségi időt, táplálékot, figyelmet stb – hogy tudatossá vált bennem: a saját egészségem életem legfontosabb befektetése.

Tervezd meg Te is a jólléted

Szerintem egy nagyszerű dolog tervezni. Összeállítani a magunk számára bizonyos útvonalakat, hogy honnan hova szeretnénk eljutni, aztán következetesen végig járni ezt az utat.

A célkitűzés senkinek sem ismeretlen fogalom. Általában mindenkinek vannak karrier, vagy hivatásbeli, esetleg financiális céljai, de már kevesebben vannak azok, akik életmódbeli célokat tűznek ki maguk elé, még kevesebben azok, akik rövid és hosszútávú egészségtervet készítenek maguknak, hogy minél tovább jó minőségben, energikusan, életerősen, szellemi frissességben élhessék az életüket.

Egészségünk pedig a mi kezünkben van és ezáltal rengeteget tehetünk azért, hogy jól tartsuk magunkat és hosszan megőrizzük vitalitásunkat. Az egészségünkkel tervezni felelősségvállalás és öngondoskodás.

Hogyan készül egy egészségterv?

Általában amikor egészségtervet készítünk valaki számára, akkor első körben rögzítjük a jelen pillanatot, vagyis azt, hogy miben van éppen most. Hogyan van magával, hogyan van a testével, a testében. Megnézzük azt, hogy milyen kihívások vannak jelen, mivel küzd éppen. Milyen területeken vannak elakadásai, testileg, lelkileg és beszélünk ezek összefüggéseiről, élettani hátteréről és szimbólumairól is.

Megnézzük, hogy milyen szándékokkal rendelkezik és milyen minőségű, reális erőforrásai és készségei, képességei vannak, amelyeket mozgósítani lehet annak érdekében, hogy erőfeszítést tegyen, változtasson, elinduljon az életmódváltás útján. Ránézünk arra is, hogy milyen eszközök hozzárendelése felé van nyitottsága (táplálkozási módok, mozgásformák, testgyakorlatok, mentális technikák, rekreációs módszerek stb), illetve sorra vesszük azokat a szervi,- élettani működésekhez szükséges vitaminokat, mikro és makro tápanyagokat, szimbiotikumokat, esszenciális zsírsavakat stb, amire a szervezetnek az optimális működéshez szüksége van.

Aztán kitűzzük a célt, hogy hova szeretne eljutni rövid, illetve hosszútávon és minden lehetséges erőforrás és eszköz mozgósításával, térképet rajzolunk ehhez, eszközkészlettel ruházzuk fel.

Készítsd el magadnak Te is az egészségterved!

Megteheted, hogy a kezedbe veszed az egészséged és ha nincs semmilyen szakértő rálátást igénylő kibillentséged, akkor prevenciós céllal felállítasz magadnak egy egészségtervet.

Gondold át, hogy hol vannak a kibillentségeid, gyengeségeid a szervezeted, szerveid működésében, táplálkozásodban, a testmozgásodban, a érzelmi életed gondozásában, a pihenésed minőségében, a toxikus terhelések tekintetében. Akár pontozhatod is ezeket, majd határozd meg a magad számára ideális állapotot, vagy célt, amit adott területen szeretnél elérni.

Állíts fel prioritást. Mi az, amit a lehetséges legrövidebb idő alatt, első sorban szeretnél megoldani és mi az, ami már csak hab lenne a tortán.

Gyűjtsd össze, hogy ennek eléréséhez mire van szükséged fizikailag, emocionálisan?

Tudatosabb táplálkozásra? Több testmozgásra? Helyretenni azokat a dolgokat magadban, akár segítséggel, amelyek gátolnak és akadályoznak abban, hogy boldogan éld az életed? Változtatni a jelenlegi élethelyzeteden? Csökkenteni a toxikus, mesterséges anyagok, szintetikus tartalmak, vegyszerek bevitelét, jelenlétét?

Lépésről lépésre

Tartsd be a fokozatosság elvét.

Ha körvonalazódik, hogy hol kell lépéseket tenned, akkor kezdj el azon a területen változásokat tenni. Minden nap tegyél egy kicsivel többet azon a területen.

Annak ellenére, hogy van hosszútávú terved, rövid távon segítsd magad sikerélményekhez, mert ezek lesznek számodra azok a fontos élmények, amelyek megerősítenek majd abban, hogy új hozzáállásokat, új szokásokat alakíts ki.

Egyetlen életterületet, vagy életmódbeli szokást sem ildomos (persze mindig van olyan ok, ami kivételt képez) hirtelen, egyik napról a másikra megváltoztatni. Az elszántság nagyon fontos, de ha a lelkesedésed túl nagy, akkor ugyanúgy mint a nagy lángok, félő, hogy ellobban.

Róma sem egy nap alatt épült fel. Mindemellett azért állíts fel határidőt, amíg reálisan képes vagy elérni és megvalósítani a célt, amennyiben kitartasz elhatározásod mellett. Az időkeret mindig segítség a célok elérése idején.

Amit ma megtehetsz

Minden nap van alkalmunk arra, hogy tegyünk valamit önmagunkért. Néha a kis lépések és az apró változtatások is sokat jelentenek hosszútávon. Az, hogy hogyan élünk nagyobb jelentőséggel bír, mint a genetika, vagy akár a környezeti ártalmak. Minden azon múlik, hogy szeretjük-e önmagunkat annyira, hogy erőfeszítéseket tegyünk, lemondást gyakoroljunk, változtassunk, felülkerekedjünk a helytelen, egészségtelen szokásainkon önmagunkért.

Ha nem, akkor azzal kell foglalkozni, hogy miért nem? Ugyanis önmagunk szeretete nem fér össze önmagunk rombolásával. Önmagunk pusztításával pedig végképp nem.

Tetszett?

Megosztás itt: facebook
Osszd meg Facebookon
Megosztás itt: email
Küldd el emailben
Védett tartalom!